3 fouten die worden gemaakt op het gebied van de SEO afkorting
De SEO afkorting, oftewel ‘search engine optimization’ is een parel voor je webshop. Toch worden er vaak fouten maakt op het gebied van SEO. Wil jij deze fouten voorkomen? Aarzel dan zeker niet om verder te lezen. In dit artikel lees je namelijk wat je vooral niet moet doen.
1. Geen productomschrijving vermelden
Iets wat je niets zal opleveren, is een product of dienst op je website zonder productomschrijving. Natuurlijk spreken sommige producten voor zich. Je kunt heus wel zien aan een foto van een teddybeer, dat je een teddybeer verkoopt. Toch is het van belang om een productomschrijving toe te voegen. In deze omschrijving voeg je namelijk belangrijke producteigenschappen toe. Wat dit te maken heeft met de SEO afkorting? Google heeft zo’n omschrijving nodig om te zien hoe je webpagina wordt geïndexeerd in de zoekresultaten.
2. Een product zonder recensies
Over het algemeen worden recensie pagina’s beter geranked dan verkooppagina’s in de zoekmachines. Juist daarom wil je veel recensies hebben. Hebben je producten of diensten veel kwalitatieve reviews online? Dan pas zul je überhaupt meedoen in de ranking van Google. Anders is jouw webpagina simpelweg niet relevant genoeg. En een hoge ranking is juist wat je wilt. Niet alleen voor Google zijn recensies belangrijk, maar ook voor bezoekers! Vaak vertrouwen klanten producten zonder recensies niet en gaan op zoek naar hetzelfde product met recensies. Recensies zijn dus essentieel op meerdere vlakken
3. Nietszeggende URLS gebruiken.
Daarnaast is het belangrijk om een URL te gebruiken die iets zegt. Gebruik dus geen nummers in je url, maar juist de productnaam. Dit is namelijk waar klanten op zoeken. Ook dit heeft invloed op de vindbaarheid. Een url met nummer 1728 is niet zo vindbaar als ‘paarse jurk met bloemetjes’. Let hier dus op, want een goede URL gebruiken, is een kleine moeite. Wil jij meer weten over SEO? Neem dan vooral een kijkje op https://linkbuildingmasters.nl/ voor meer informatie.