Zet feedback succesvol om

klantfeedback

Vele bedrijven ontvangen klantfeedback, soms ongevraagd, soms gevraagd. Hoewel je nog zoveel klantenfeedback ontvangt, je moet de klantfeedback wel succesvol kunnen omzetten, anders heb je er namelijk niks aan. Stel dat een klant komt klagen over een bepaald product wat makkelijk op te lossen is. Het is dan wel belangrijk dat je dit ook zo snel mogelijk gaat oplossen, zodat de klant een trouwe klant wordt of blijft. Want met wanneer een klant negatieve feedback geeft, komt deze klant vaak niet meer terug en dat is wat je als bedrijf graag wil voorkomen! Dus hoe zorg je ervoor dat je klantfeedback succesvol kan omzetten?

klantfeedback

Vraag interne en externe feedback

Sowieso heb je dus heel veel klantendata, maar doe je er ook echt wat mee? Heb jij bijvoorbeeld ergens een duidelijk overzicht van alle klantgegevens die je verzamelt? Zo niet, dan is dat stap één om te beginnen met feedback succesvol om te zetten. Zoek niet alleen maar feedback van interne factoren, maar ook van externe factoren. Je kunt natuurlijk feedback vragen van klanten die al jaren je product of dienst gebruiken, maar je kunt bijvoorbeeld ook de straat opgaan om te vragen of mensen die nog nooit jouw product of dienst hebben gebruikt dit wel zouden doen. Zo heb je ook eerlijk antwoord van mensen die nog nooit eerder in aanraking zijn geweest met jouw product of dienst.